RUILEN EN RETOURNEREN


Wil je een artikel retourneren of ruilen? JC FRIENDS hebben een zichttermijn van 100 dagen en niet JC FRIENDS hebben een zichttermijn van 30 dagen. Deze termijn gaat in op de dag dat je de artikelen in je bezit hebt gekregen.

Hieronder staan de meest gestelde vragen met betrekking tot retourneren en ruilen:

Artikel retourneren

Vernieuwd retourproces: sneller en eenvoudiger!

Vanaf nu hebben we ons retourbeleid verbeterd om het nog eenvoudiger voor je te maken. Hoewel we hopen dat je blij bent met je nieuwe aankopen, begrijpen we dat er soms iets geretourneerd moet worden. Volg de onderstaande stappen om snel en probleemloos te retourneren via ons nieuwe retourportaal.


Retourneren kan ook in onze winkels. Je hoeft dan je retour niet online aan te melden. Neem de pakbon en de items die je wil retourneren mee en een van onze medewerkers zal deze verwerken.


Stap 1: Inloggen of Aanmelden


Stap 2: Artikelen als retour aanmelden

  • Ga naar 'Mijn Bestellingen'.
  • Klik op 'Bekijk of beheer' van de bestelling die je wilt retourneren.
  • Selecteer 'Artikel Retourneren' en volg de stappen om je retour aan te melden.


Stap 3: QR-code ontvangen

  • Na het aanmelden van je retour ontvang je een QR-code via e-mail.
  • Je hoeft niets te printen; de QR-code is voldoende om je retour te verwerken.


Stap 4: Pakket klaarmaken en Verzenden

  • Plaats de artikelen die je wilt retourneren terug in de oorspronkelijke verpakking waarin je bestelling is geleverd.
  • Breng het pakket naar een DHL punt en laat de QR-code scannen. Tip: streep de oude code door om te voorkomen dat de oude code wordt gescand in plaats van de retour QR-code.
  • Je mag items uit verschillende deelleveringen in één zak retourneren, zolang alles netjes in de verpakking past.

Je hebt na herroeping nog eens 14 dagen de tijd om de producten terug te sturen.

Wil je via een andere vervoerder je bestelling retourneren, dan kun je dit retour sturen naar onderstaand adres. De kosten zijn dan voor eigen rekening.


Jeans Centre webshop
t.a.v. retouren afdeling
Van Maasdijkweg 52
3088 EE Rotterdam

Zijn er kosten verbonden aan het retourneren?

Nee, retourneren is bij Jeans Centre gratis.

Wij willen iedereen wel vragen het retourneren zoveel mogelijk te voorkomen door goed de juiste maat te selecteren aan de hand van eerder gekochte artikelen van hetzelfde merk, door ons maattabel of door advies van een van onze specialisten. Zo dragen wij allemaal bij aan een beter milieu.

Hoe kan ik een artikel ruilen?

Bij je bestelling zit ook een ruilformulier bijgevoegd. Dit ruilformulier dient volledig ingevuld te worden. Heb je het ruilformulier niet ontvangen? Download deze dan hier. Meld het te ruilen artikel wel aan als retour in jouw account.

Mocht het zo zijn dat het artikel dat je wilt ontvangen goedkoper is dan zullen wij dit verschil terug storten op je rekeningnummer. Wanneer het artikel dat je wilt ontvangen duurder is dan het bestelde (en dus betaalde) items dan nemen we contact met je op.

Ruilen gaat ook erg gemakkelijk in de Stores. Breng de aankoopbon en het te ruilen item mee naar de Store. Indien het artikel in de Store op voorraad is loop je meteen de deur uit met het nieuwe kledingstuk van jouw keuze. Mocht het artikel niet op voorraad zijn in de winkel, kun je alsnog het artikel in de winkel retourneren. Via de webshop krijg je dan jouw nieuw gekozen artikel thuis gestuurd. Een eventuele terugbetaling of bijbetaling handelen we bij de kassa direct af. Ook voor ruilen in de Store geldt de termijn van 30 dagen na ontvangst van jouw bestelling voor JC FRIENDS is dit termijn zelfs 100 dagen.

Kan ik mijn online bestelling ook terugbrengen of ruilen in een Jeans Centre store?

Ja, dit kan bij elke Jeans Centre Store binnen 30 dagen na ontvangst van jouw bestelling, voor JC FRIENDS zelfs binnen 100 dagen. De kleding moet echter, zover redelijkerwijs mogelijk, in de originele staat en verpakking zijn. We verzoeken je de aangehechte prijskaartjes niet te verwijderen.


Bij retourneren in de winkels hoef je je retour niet online aan te melden.

Kan ik een retour/ruiling ook laten ophalen?

Wij hebben zelf geen ophaalservice beschikbaar. Bestel jij toevallig je boodschappen via Picnic, dan heb je wel de mogelijkheid om jouw Jeans Centre pakketje mee te geven aan de Picnic bezorger.

Dien ik jullie op de hoogte te stellen dat ik een artikel retour stuur?

Ja, je kan jouw retour aanmelden in jouw account op www.jeanscentre.nl/myaccount. Je ontvangt dan een QR code. Geef vervolgens jouw retour af bij een DHL punt en laat jouw QR code scannen.


Bij retourneren in de winkels hoef je je retour niet online aan te melden.

Mogen actie artikelen ook geretourneerd worden?

Ja, hiervoor gelden dezelfde retour- en ruilvoorwaarden als de niet-afgeprijsde artikelen.

Ik wil graag een vermaakte jeans ruilen/retourneren, mag dat?

Helaas kan een jeans die in onze winkel vermaakt / aangepast is niet meer worden geruild of geretourneerd. Dit omdat het product niet meer verkocht kan worden aan een andere klant.

Wanneer ontvang ik mijn geld terug?

Zo snel mogelijk, uiterlijk binnen 14 dagen na ontbinding krijg je het volledige aankoopbedrag van ons terug via hetzelfde betaalmiddel als waarmee de bestelling is gedaan.

Hoe kan ik gebruik maken van mijn herroepingsrecht?

Vul het formulier in en mail het naar onze klantenservice. Je bent echter niet verplicht om het modelformulier te gebruiken. Het herroepingsrecht geldt ook zonder modelformulier.

Krijg ik de verzendkosten ook retour?

Wanneer je de volledige bestelling terugstuurt, krijg je ook de verzendkosten retour.

Hoe weet ik of jullie de retour gestuurde artikel(en) hebben ontvangen?

Wanneer je jouw artikelen retour stuurt naar ons, dan ontvang je een bevestiging per e-mail wanneer wij jouw retour gestuurde artikelen hebben verwerkt.

Ik heb een beschadigd artikel ontvangen wat kan ik doen?

Je mag het artikel uiteraard terug sturen naar ons. Je kunt hiervoor de retoursticker gebruiken. Hiermee kun je gratis jouw retour versturen via een DHL punt. Voeg aan jouw retour een notitie toe met daarop de klacht vermeld en de bijbehorende aankoopbon. Een andere optie is om het defecte artikel terugbrengen naar een Jeans Centre store. Ga je naar een store, neem dan ook jouw aankoopbon mee waarop het artikel staat vermeld.

Wat zijn de ruil- en retourvoorwaarden?

We verzoeken je de retourbon mee terug te sturen of mee te nemen naar de store. De kleding mag je natuurlijk thuis gewoon beoordelen/passen zoals je dat ook in een winkel zou doen. De kleding moet echter, zover redelijkerwijs mogelijk, in de originele staat en verpakking zijn. We verzoeken je het artikel niet te wassen en geen aangehechte prijskaartjes te verwijderen. Doe je meer met de producten dan het beoordelen ervan en ontstaat er daardoor schade aan het product? Dan ben je voor deze waardevermindering aansprakelijk. Helaas is het niet mogelijk om (gedragen) boxershorts te retourneren. Je mag een artikel maximaal drie keer retourneren.

Als ik bij aankoop JC Friend word, heb ik dan op die bestelling al 100 dagen retourrecht?

Ja, als je tijdens het afrekenen JC Friend word heb jij direct recht op die 100 dagen retour. En uiteraard alle andere voordelen van JC Friends.